30 Haziran 2015

Gay Pride (Türkiye)

Evet dünkü onur yürüyüşünden bahsedeceğim. İlk kez katıldığım karnaval havasında olacak derken illegal bir gösteriymişçesine polis saldırısına maruz kaldığım yürüyüşten. Her sene keyifli keyifli kutlanırken bu sene ne oldu da işler değişti bilmiyorum ama sebep Ramazan'mış gibi gösteriliyor. Öyleyse çok vahim tabi. Yani neden yasaklanır ki? Bu konuda bugün bir yazı okudum Chp'li Lgbti aktivisti bir vekilin kaleminden. Yer yer katıldığım noktalar oldu. Biraz derneklere dokundurmuş. Daha fazla fon alabilmek için insanları kullandıklarını ima etmiş. İmkansız gibi de gelmedi açıkçası. Dün biz gittiğimizde zaten İstiklal Caddesi abluka altına alınmış vaziyetteydi. Biz de ara yollardan bir şekilde Avam kafesine vardık arkadaşlarımızla ve neredeyse 3 sa orada mahsur kaldık maalesef. Hiçbir şey yapmadığımız halde. Sokaktan yürüyüşe katılanlar geçtikçe herkes coştu alkışladı filan keyifliydi. Ancak sonrasında sokağa gaz bombaları, plastik mermiler yağmaya başladı anlamsızca. Herkes çil yavrusu gibi dağıldı. İçeride gerçekten bir ara nefes alamayacak duruma geldim ve panikledim.  Tek iyi tarafı yanımda sevdiğim arkadaşlarımın olmasıydı, sohbet muhabbet güzeldi, avuntumuzsa kediler oldu. Her gittiğim yerde karşıma çıkıyor bir şekilde pisicikler. Dünyanın en mayışık kedisi olabilecek Müslüm ile tanıştık. Stresimi kedi severek geçirdim ve madem buradan çıkamıyoruz azıcık keyif alalım diyerek fotoğraflar çekildik bir sürü. :) Akşam 9'a doğru çıktığımızda polisler hemen hemen çekilmiş gibiydi. Tünel tarafında olan after party'e göz atalım dedik gitmeden. Böyle bir coşku yok!! Aman allahım o nasıl bir eğlenmektir, herkes sokakta dans ediyor, yüzler gülüyor. Biz de çok azıcık eşlik etmeden duramadık. :) Sonra da fıtı fıtı evlerimize dağıldık. Kötü başlayan iyi biten bir gündü. Ancak hala ülke olarak çağın ne kadar gerisinden geldiğimizi gördükçe üzülmeden edemiyorum.

Pazar gününden bazı kareler.










I








3 yorum:

  1. chpli aktivistin yazsını atabilir misin çok merak ettim. bu aralar çok fazla okuyorum türkiyede ki lgbtli dernekler her şeyi iyileştirmekten çok kötüleştiriyor tek amaçları avrupa fonları almak falan diye.

    YanıtlaSil
  2. Bu arada chpli aktivistin yazsını okudum sanırım yurt gazetesinde çıkanı söylüyorsun. Ülkeye kendimizi kabul ettirmek için biraz daha yvaştan almalız kendimizi görüşü doğru olabilr bunu savunanlar var ama verdiği örnekler falan hep yanlış. Yabancı ülkelerde çıplaklık yokmuş falan bunlar hep yalan dolan. En basitinden avrupa çıplaklar bisiklet turu var. Bu insanlar her avrupa ülkesinin şehrinin ortasından geçiyorlar. Almanya bir şehrin yarısını çıplaklara tamamen özgür bıraktı vs gibi. Bir de polisin saldırmasında çıplak dans edenleri göstermiş bundan olabilir demiş ama daha o insanlar dans etmeden ortaya çıkmadan polis zaten çoktan saldırmaya başlamıştı. Zamanlamayı şaşırmış. Ben açıkçası bu son olaylar konusunda bile tam emin değilim lgbt hareketi nereye gidiyor. Kadın 10 yıl geriye götürdü demiş bizi ama bence lgbt görünürlüğü açısından bir anda zıplama yaşadık. Kaç kişiden ben bu kadar çok olduklarını bilmiyordum vs gibi yorum duydum. Tamam hala nefret eden ediyor ama artık var olduğuklarını ya da olduğumu bilen sayısı da kat kat artmış durumda. Ay çok konuştum, bunu yazacaktım bir yere senin bloga denk düştü. Yazım hatası dolu bir yorum oldu heyecanlı heyecanlı yazdım kusura bakma artık. :)

    YanıtlaSil
  3. Ahhh o kucaktaki bakış, cincoz gözleriiii < 3 < 3 < 3

    YanıtlaSil

Firefly Lane övmek için geri dönmüş olabilir miyim?

Açtım beyaz bir sayfa başladım yazmaya. Seni çok özledim canım blog. Bu yazı nasıl başlar neye evrilir bilmiyorum. Tam şu anda geçen hafta b...