5 Haziran 2015

Babil.com indirimi ve uzun aradan sonra internetten kitap alışverişi!

Merhabaa, size dün bahsettiğim kitap alışverişi yazısı ile işte buradayım. Öncelikle şunu söylemem gerekir ki internetten kitap aldığım zamanlar yok denecek kadar az. Genelde kitapçıları tercih ediyorum bu konuda. Çünkü kitapçı-kırtasiye gibi gibi yerleri gezmek en büyük zevklerim arasında. Hani bazı kadınlar alışveriş yapmayacak olsa da o koca avm'leri dolaşıp mağazalarda öylece bakınır ya (benim için aşırı sıkıcı bir aktivite) ben aynı şeyi kitap-kırtasiye dükkanlarında yapıyorum. Yanımdakiler de azıcık çileden çıkıyor bir süre sonra ama napalım. :)


Babil.com'daki indirimi gördünüz müüü? Enpara kart kullanıcılarına özel bu indirim Haziran, Temmuz ve Ağustos aylarını kapsıyor. Her ay 100 tl'ye kadar olan alışverişlerinizde bu kart kullanıcılarına tamı tamına %50 indirim uygulanıyor. Kitapları ilk satın aldığınızda toplam tutar bakiyenizden kesiliyor ancak bir sonraki ayın 1'inde yarısı geri iade ediliyor. Yani şu an 100 tl'lik bir alışveriş yaptıysanız Temmuz ayının 1'inde size 50 lirayı geri iade ediyorlar. Ben de bu kadar büyük bir indirimi kaçırmak istemedim. Hem de bir süredir kullandığım enpara hesabım da bir işe yarasın dedim!

Bir de kitap fiyatları almış başını gidiyor. Normalde 2 kitap fiyatına burada 5-6 kitap alma şansınız var ve bu hayır denilemeyecek bir teklif benim için. :)
Bu haberi ilk duyduğumda şöyle bir düşündüm ve kendime şimdiye kadar adam akıllı bir kitap listesi hazırlamadığımı gördüm. Genelde satın aldığım kitaplar aklımın bir köşesinde olan ve kitapçılara gittiğimde raflar arasında görünce 'aa ben bunu merak ediyordum.' dediklerim. Bu alışveriş olayı için ise kitap blogları üzerinden kendime güzel bir "to read" listesi yaptım. Bu listeyi yaparken hep şunu düşündüm "ne kadar çok yazar, ne kadar çok kitap var, daha keşfedemediğim kim bilir ne güzel şeyler var!" İnsan ömrü bu kadar çok şeyi okumaya yetmez tabi kii. Ama işte ne kadar çok okursam o kadar çok şey keşfedeceğim duygusu güzel. Ve yine daha çok okumaya karar verdim. :) (Ah, bu kaçıncı!) Hazırladığım 30 kitaplık bu listeden 6 tanesini dün bu indirim sayesinde satın aldım. 90 lira gibi bir şey tuttu, ama ben 45 lira ödeyeceğim HİH HİH.

İşte aldığım kitaplar:






Parlak bir üniversite öğrencisi olan Esther Greenwood, 1950'lerde yayın dünyasında acımasız bir rekabetin sürdüğü New York'a büyük hayallerle gelir ve önemli bir moda dergisinde iş bulur. Kapıldığı beklentilerle karşısına çıkan fırsatların yoğunluğu, masumluğunu yitiren genç kızın zamanla kaldıramayacağı bir boyuta ulaşır ve Esther kendini tam bir karabasanın içinde bulur. Kimlik arayışı peşinde ürkütücü bir yola giren duyarlı ve hevesli bir genç kadının üniversite yılları, erkeklerle ilişkileri, yaşadığı çöküş, intihar girişimleri ve gördüğü psikolojik tedaviler mizahi bakış açısı unutulmadan son derece içtenlikle işlenmiş.
(Tanıtım yazısından)





Bay ve Bayan Fang yaptıkları şeye sanat diyorlardı. Çocuklarına göre ise bu bir tür şeytanlıktı. Şayet Caleb ve Camille Fang gibi hayatınızı performans sanatına adamışsanız ve yapıtlarınız gerçekliği çarpıtmak üstüne kurulmuşsa, konu ebeveynliğe geldiğinde kimse sizden harikalar beklememeli. İnanmazsanız Buster ile Annie Fang’e sorun. Onlar kendilerini bildi bileli (istemeden) anne babalarının zirzop yapıtlarında rol aldılar. Ama sonra büyüdüler, önce anne babalarının yarattığı garip dünyanın ötesine adım attıkları yaşa, ardından o dünyada tutunamayıp, kurdukları yaşamların başlarına yıkıldığı yaşa geldiler. Biri sancılı bir yazar, diğeri Hollywood’da umut veren bir aktris olan iki kardeş, büyüdükleri eve dönmekten başka çare göremediler. Ancak anne babaları onlarla ilgilenemeyecek kadar meşguldü; "başyapıtımız" dedikleri son bir performansı hayata geçirmeye hazırlanıyorlardı. Çok geçmeden hırslar çarpıştı ve her bir Fang üyesi çok önemli bir kararın eşiğine geldi: Önemli olan aile miydi, yoksa sanat mı? Kevin Wilson’ın pek çok yayın organı tarafından "yılın en iyileri" seçkisine dahil edilen ve yakında sinemaya uyarlanacak romanı Fang Ailesi, sürekli çatışan ama birbirini sevmekten asla vazgeçmeyen tuhaf bir ailenin eşsiz hikayesi. (Tanıtım Yazısından)





"Bir keresinde kayboldum. Altı ya da yedi yaşındaydım. Aklım başka yere gitmişti, birden annemle babamı kaybettim. Korktum ama sonra yolumu buldum ve eve onlardan önce vardım - ümitsizlik içinde beni arıyorlardı. Ama bence o akşamüstü esas onlar kaybolmuştu. Çünkü ben eve dönmeyi biliyordum ama onlar bilmiyordu." 
(Tanıtım yazısından)













Bu romanda dinibütün Yahudiler arasında parçalanmış hikâyeler okuyacaksınız. Romanda izleyebileceğiniz iki ana yol ve birbirine dolanan yan patikalar var. Her kapağın ardında romana başlamak için olası bir giriş bulunuyor. Okumaya nereden başlayacağınız size kalmış ya da tesadüfe. Hikâyeyi kitabın ortasına dek okuyabilir, sonra ters çevirip öteki girişten okumaya devam edebilirsiniz. Ya da bir yan patikadan gitmek için her alt bölümden sonra kitabı ters çevirip öteki tarafta bıraktığınız yerden okumaya devam edebilirsiniz. Ama elbette kendi yolunuzu aramakta serbestsiniz.
(Tanıtım yazısından)








Avrupa’nın kıyıda köşede kalmış bir şehri olan Besźel’de bir kadın cesedi bulunur. Bu olay, başta, Ağır Suçlar Birimi müfettişi Tyador Borlú’ya sıradan bir cinayet gibi gelir. Ama soruşturma ilerledikçe, kanıtlar onu hayal bile edemeyeceği kadar ölümcül planlara götürür.Borlú, Besźel’den, dünya yüzünde onun kadar tuhaf olan tek metropole gitmek zorundadır. Bu sıradan bir sınır geçişi değil, fiziksel olduğu kadar, ruhsal da bir geçiştir. Bir algı değişimi, görülmeyenin görülmeye başlanmasıdır. Gideceği yer Besźel’in aynısı, rakibi, yakın komşusu zengin ve hareketli Ul Qoma şehridir. Ul Qomalı dedektif Quissim Dhatt’la beraber ve bu geçişle mücadele ederek, komşu şehri yok etmeye ant içmiş aşırı milliyetçilerin ve iki şehri birleştirme hayalleri kuran birleşmecilerin çıkarcı yeraltı dünyasında bulur kendini.Dedektifler ölen kadının sırrını çözerken, bunun hayatlarına mal olabileceği gerçeğinin farkına varırlar. Karşılarına çıkan şey, Besźel ve Ul Qoma’daki tehlikeligüçlerdir: Ve iki şehir arasında gizlenen şey, bu güçlerin en korkuncudur.Kafka, Philip K. Dick, Raymond Chandler gibi yazarların, 1984 romanının izlerini taşıyan Şehir ve Şehir, insanı metafiziksel ve sanatsal doruklara çıkaran bir gerilim romanıdır.  (Tanıtım yazısından)


Mutlak tutkusuyla yarışırcasına, dünyanın dört bir yanında, kendini serüvenden serüvene atan Hemingway, fırtınalarla dolu yaşamına yön veren karakterini, bir bakıma bu romanıyla özetlemiş gibidir. Büyük yazar, sert, acımasız fakar bir o kadar dokunaklı bir yazgıyı, yaşlı bir balıkçının okyanusta geçen birkaç günüyle özdeşleyerek, yalın, yoğun ve çarpıcı bir başyapıt koymuştur ortaya.  İlk yayımlandığından bu yana, bütün ülkelerde artan bir ilgiyle okunan Yaşlı Adam ve Deniz, yazarın Nobel Ödülü kazanmasında birinci etken sayılmaktadır. Roman filme de alınmış, ünlü aktör Spencer Tracy'nin oyunuyla dünya sinemalarında olay yaratmıştır.
Yaşlı Adam ve Deniz, Hemingway'in en ölümsüz eserlerinden biridir. Yaşlı bir Kübalı balıkçının açık denizde Gulf Stream'e kapılmış olarak dev bir kılıçbalığıyla olan can yakıcı mücadelesini son derece sade ve kuvvetli kelimelerle anlatır. Bu hikayesiyle Hemingway, yenilgiye karşı cesaret, kayba karşı şahsi başarı temasını kendine has modern üslubuyla yeni baştan heykellemiştir. (Tanıtım yazısından)


8 yorum:

  1. Yaşlı Adam ve Deniz müthişti. Beyaz Tuval'i çokça merak ettim. Hayırlı osun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederimm. Bakalım gelsin de ben de ilk Beyaz Tuval'den başlayacağım sanırım. :)

      Sil
  2. babil.com ara sıra gerçekten güzel kampanyalar yapıyor, kaçırmamak lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyleymiş. Ben pek takip etmiyordum genelde internetten satın almadığım için ama bu güzel oldu. :)

      Sil
  3. Ben kitapçılarda uzun uzun dolaşıyorum, bakıyorum sonra istediklerimi yine internetten alıyorum, sürekli kitap alışverişi yapıyorum ve bile bile fazla para ödemek istemiyorum. Babil de açıldığından beri alışveriş yapıyorum, hepsiburada, d&r ve idefix'i de takip ediyorum hangisi en kârlıysa oradan alıyorum, hiçbirinde sorun yaşamadım.
    d&r zaman zaman büyük indirimler yapıyor, şimdi 5tl kampanyası var ve içinde sayıca az da olsa çok iyi kitaplar var.
    Kitap listenizi de merak ettim.
    Çok çok sevgimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah keşke ben de o kadar düzenli alışveriş yapabilen biri olsam, evde tonla okunmamış kitap varken aslında şu kitapları bile almasam mı diye düşündüm ama indirimi kaçırmak istemedim. Liste en kısa zamanda burada olacak. Siz de önerilerinizle katılabilirseniz çok sevinirim. Sevgilerimle. :)

      Sil
  4. İyi okumalar! Şehir ve Şehir'i beğenirsen, Un Lun Dun'u da okumanı tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamdır. Tavsiye için teşekkür ederim. :)

      Sil

Firefly Lane övmek için geri dönmüş olabilir miyim?

Açtım beyaz bir sayfa başladım yazmaya. Seni çok özledim canım blog. Bu yazı nasıl başlar neye evrilir bilmiyorum. Tam şu anda geçen hafta b...