14 Ağustos 2016

Kuzguncuk'ta bir Pazar - Masum Mutfak

Merhabaaa,

Bu yazıyı çok tatlı bir yerden yazıyorum. Kuzguncuk'tan. Hafta sonumuzu boş geçirmemek adına birkaç plan yapmıştım. Yer, gün saatler bire bir tutmasa da planın bir şekilde bir ucundan yakaladım mı yakaladım. Sabah erkenden (09.30) uyandım, öncelikle günlerdir çamaşırlıkta asılı boynu bükük kalan giysilerimi katladım, güzelce dolabıma yerleştirdim. Sonra güzel bir duş aldım, temiz temiz giyindim, makyaj çok yapmadım, maskara sürmedim mesela. Eve gelince gözlerimi temizlemek büyük işkence çünkü. Neyse kahvaltımızı erkek arkadaşımla Kuzguncuk'ta yapmaya karar verdik. Birkaç kez bahsetmiştim size İstanbul'da en sevdiğim yerlerden biridir Kuzguncuk, hem evime de yakın canım istedikçe geliyorum. Amacımız baya erken gelmekti, sakin sakin burayı yaşamak için ama öğleyi buldu yine.

Kuzguncuk'a genelde Üsküdar'dan yürüyerek geliyoruz  bugünde öyle yaptık tabi o sırada yol üstündeki Gratis'i görünce uğramadan edemedim. Birçok üründe indirim vardı ve bu akşama kadar da geçerli yanlış bilmiyorsam. Özellikle The Balm'ın ürünleri %40 indirimli olunca baya iyi fiyata denk geliyor, ben de bir kaç şey aldım.

The Balm'dan Mary lou minizer aydınlatıcı bir tane eyeshadow stick güzel bir bronz renk ve Put a lid on it primerını aldım neredeyse yarı fiyatına. Gratis kartlılara özel bir de indirim vardı oradan da Maybelline  push up drama maskarasını aldım 12,5 liraya filan. Çok güzel bir alışveriş oldu benim adıma. Neyse yeterince makyaj konuştuk galiba ben yine özüme döneyim. Arada ben de kızsal konulardan bahsedebilirim yani ne var?! :)

Alışveriş sonrası istikamet Kuzguncuk! Buraya çok kez geldik, sokakları gezdik ama gözümüzden kaçan bir yer varmış. Zomato uygulaması sayesinde öğrendik ve eminim buraya gelen çoğu kişi de şimdi bahsedeceğim yeri kaç kez önünden geçmesine rağmen görmemiştir. Kuzguncuk daha çok butik kafeleriyle meşhur yani öyle büyük büyük mekanlar yerine 3-5 masalı tatlı kafeleri var.
Biz de acaba nerede kahvaltı yapsak diye düşünürken burayı dediğim uygulama sayesinde keşfettik.
Alt katı Betty Blue isimli bir mekan orası da çok tatlı ama bugünün konusu o değil.


Şu an yazımı da masalarından birinde pür neşe yazdığım ve 2 yıldan beridir burada bulunan yerin adı Masum Mutfak! İsmi bile çok cici değil mi? Betty Blue'nun yan tarafındaki kapıdan girip 2. kata çıkıyorsunuz. Daha önce ev olan bir yer burası 2 odası filan var, klasik Kuzguncuk evlerinden cumbalı.


Buradaki her şey neredeyse organik ya organik standartlara uygun yapılmış şeyler. Sahiplerinin de belirttiği gibi masum yiyecekler! :) Fiyatlar da makul sayılır. İstenilen tüm menüler vegan olarak da servis edilebiliyor. Tatlı menüsü her güne özel değişiyor ve tamamı vegan. Gayet sağlıklı şeyler yiyorsunuz. Örneğin biz kahvaltı için kekikli, peynirli, domatesli bir omlet (12 tl) ve cevizli, biber soslu, kaşar peynirli kızarmış ekmekler üzerinde yumurtalı bir menü (14 tl) aldık. Doyurucuydu.


Bir de çok çeşitli çay seçenekleri var. Çay seven biriyseniz burada her zevke uygun alternatif bulunmakta. Sahipleri de baya cana yakın. Evde oturuyor, misafirliğe gelmiş gibi hissettiriyor size burası. Çalan müzikler ise bir harika. Çıkışta playlistlerini filan sormak istiyoruz o derece.
Neyse efenim ben burayı çok sevdim. Artık sık sık buraya uğrarız diye düşünüyorum. Hele sonbaharda ya da kışın filan böyle pencere kenarında sıcak bir şeyler içerken bir de blog yazmak ne bileyim bir şeyler okumak ne güzel olur. :)
Her anlamda kalbimizi çalan bir yer oldu burası . Bir diğer sebep de sahiplerinin tatlı mı tatlı kedileri. Baksanıza yahu şu veleti sevmek için bile gelinmez mi? :)



İşte böyle keyifli bir Pazar günü oluyor bizim için. Uzun aradan sonra dönüş yazım da böyle tatlı bir mekan tanıtımıyla oldu. Yoksa aklımda tamamen farklı bir yazı vardı. Yarın akşam da o yazıyı yazarım bakalım. Şimdi kavunlu çilekli sorbe söyledik. Ve o daha fazla erimeden ben yazıyı bitirmeye çalışıyorum. :)



Umarım sizlerde de keyifler yerindedir ha?
Herkese güzel pazarlar!
Sevgilerimle ve tüm içtenliğimle, 
Mutlu Keçi 


11 yorum:

  1. Oh sıcağı sıcağına bir yazı 💜 Ucuş öncesi sizle bir Kuzguncuk keyfi yapmış kadar oldum ama bir dahakine beraber 😊 🎈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet hep birlikte bir Kuzguncuk sefası yapmalı. :)

      Sil
  2. Güzel bir paylaşım teşekkür ederiz. Biz de uğrarız sayenizde bu mekana...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim, umarım beğenirsiniz sizler de. :)

      Sil
  3. Söylemeyi unutmuşum ilk fotoğrafa bayıldım ☺️☺️ :)

    YanıtlaSil
  4. Güzel bir yer olduğunu yazında hissettirmişsin resmen, insanın orada olası geliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hissettirebilmiş olmama sevindim böyle sıcağı sıcağına yazınca daha gerçekçi oluyor. :) umarım birgün uğrama şansın olur senin de. :)

      Sil
  5. Şoktayım. Bu akşam annemle film gecesi yapıcam ve tam da bu listeye ihtiyacım vardı.

    Me Before You'yu seçtim.
    İndiriyoruuuuuum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba kahvee. :) yorum yanlış yere gelmiş ama olsuun hehehe burada şirin şirin dursun böyle. bu arada hiç bahsetmemişsin yazılarında ama sevdiğim bir bloggerı mı anımsatıyor yazıların ne. tekrar hoş geldin. :))

      Sil
  6. Buraya bayılırım ben. :) Gerçi Kuzguncuk hayranı olan biri olarak oradaki her kafeye, kitapçıya hatta mahallenin kırtasiyecisine bile gidilmesini öneririm. Masum Mutfak'ın sahibi de arkadaşımın kuzenidir, o yüzden sık sık gittiğim bir yer. Kim bilir, belki bir gün orada karşılaşırız. :)

    YanıtlaSil

Firefly Lane övmek için geri dönmüş olabilir miyim?

Açtım beyaz bir sayfa başladım yazmaya. Seni çok özledim canım blog. Bu yazı nasıl başlar neye evrilir bilmiyorum. Tam şu anda geçen hafta b...