26 Aralık 2013

Belgrad- Novi Sad (Balkanlar 2. Kısım)

Balkanlar gezimin 2. kısmına dair de bir şeyler yazmak istedim sizlere. Bu geziyi gerçekleştireli neredeyse 3 ay oldu. :) Eylül ayının yağmurlu bir gününde yola çıkmıştık eheh neyse hikaye kısmını geçiyim ilk yazımda size gezimizin ilk 3 gününden bahsetmiştim. Yazıya şuradan ulaşabilirsiniz. Şimdi de geri kalan kısmını anlatacağım ancak üzerinden epey zaman geçtiği için hafızamı biraz zorlamam gerekebilir. Yazmak yerine bol bol fotoğraf paylaşmak daha güzel olacak sanki. Sizin de fikirlerinizi merak ediyorum bu konuda. Gezi yazıları okurken bol fotoğraflı yazıları mı yoksa açıklamaların çokça olduğu yazıları mı tercih ediyorsunuz?

Haydi başlayalım. :)

Belgrad'ta tramvaylar en çok kullanılan ulaşım araçları. Turist infolardan aldığınız haritalarda da güzergahlarını rahatlıkla bulabilirsiniz. Biz çok tedarikliydik haritaları bile önceden hazırlayıp çıktık seyahate gerçi. :) Eğer şehri rahatça yorulmadan görmek istiyorsanız Tram 2'yi tercih etmenizi öneririm. Bu arada bindiğimiz hiçbir tramvayda ücret ödemedik. Ulaşım ücretsiz gibi bir şey. :) Ancak çoğu tramvay çok eski ve pis bunu da söylemeden geçemeyeceğim.

Gezimizin 4. gününde gece yolculuğu ile Üsküp'ten Belgrad'a gelmiştik.  Sabahın köründe inince yapacak pek bir şey bulamadık ve hava inanılmaz soğuktu. Biraz dolaştık kahvaltılık bir şeyler aldık ve ilk trenle Belgrad'tan Novi Sad'a gitmeye karar verdik. Belgrad-Novi Sad arası yaklaşık 1,30 saat sürüyor. Yol boyunca harika manzaralara şahit olduk. Alabildiğine yemyeşildi her yer.



Novi Sad bizim pek aklımızda olmayan bir yerdi ilk başta. Ancak şu an iyi ki gitmişiz diyorum. Bir Avrupa şehri gibiydi adeta. Çok sevdik ve 2 gece kaldık bu şirin ufak şehirde. Her yeri yürüyerek rahatlıkla gezebilirsiniz. Dümdüz bir şehir. Bisiklet severler için ideal. Biz de tabi ki bu fırsatı kaçırmadık. :) İnsanlar çok medeniydi ve şehirdeki üniversiteden ötürü genç nüfus yoğunlukta bir yer. Ayrıca dikkatimizi çeken bir diğer ayrıntı genç anne babalar oldu. Yanlarında sevimli minik çocuklarıyla ellerinde bisikletleri arkadaşlarıyla görüşüyorlar, eğleniyorlar. Bisikletler hayatın bir parçası olmuş. İnsanlar işlerine, kafelere vs bisikletleriyle gidiyorlar hep. Yani topuklu ayakkabılarıyla şık bir hanımı bisiklet sürerken görürseniz şaşırmayın. :)

Özgürlük meydanı Novi Sad'ın en ünlü meydanı. Sağda gördüğünüz yer ise Mary Katolik Kilisesi. Gerçekten çok görkemliydi. Meydandaki heykel ile ilgili hikayeyi bilmiyorum malesef ama ilginç bir kare olduğu kesin.

Mary Katolik Kilisesi'nin içi. 


Alice Harikalar Diyarında! Galiba o Alice benim . :)

Trafiğe kapalı kafelerin ve mağazaların bulunduğu Novi Sad sokaklarından biri. Renkli neoklasik mimariye sahip yapılar kesinlikle Belgrad'taki gri kasvetli binaladan daha sevimliydi.

Novi Sad'teki cağnım hostelimiz. O kadar tatlı bir sahibi vardı ki. Gerçekten çok rahat, temiz bir yerdi. Merkeze de yürüyerek ve ara sokaklarda yepyeni yerler keşfederek kolayca ulaşabiliyorsunuz. Bu arada terminalden hostelimize taksi ile gelmek gibi bir hata yaptık biz sonra bütün paracıklarımız gitti. Siz siz olun taksiye bineceksiniz özel taksi mi yoksa şehir taksisi mi olduğunu kontrol etmeyi unutmayın.

Bir şehrin ara sokakları her zaman daha cezbedici gelmiştir bana. :)






Dunavska Caddesi

Magnetler yurt dışındayken alınabilecek en ideal hediyeler sanırım. :)

Tuna nehri kenarından gece Petrovaradin Kalesi'ne bir bakış. Gündüz olduğundan daha güzel gözüküyor kesinlikle. Tuna nehrinin kenarında insanlar arkadaşlarıyla buluşuyor, yürüyor, bisiklet sürüyor, köpeklerini gezdiriyor. Güzel bir sosyalleşme yeri anlayacağınız. Tuna nehri üzerinden yürüyerek 10 dakikada Petrovaradin kasabasına varabiliyoruz. Kasabaya vardığınızda mutlaka Multi Tarte'ye uğrayın ve harika kurabiyeleri ve pastaları tadın! Yediğim en leziz şeylerdi. :)

Petrovaradin kasabası. Kale ileride sağda. Biz bilmeden yolu uzatıp epey yorulduk ama bu sayede farklı farklı sokakları da keşfetmiş olduk.

Caddelerden biri.



Petrovaradin kale içi.

Kaleden kasaba manzarası ve harika çatıları.

Kaledeki ünlü saat kulesi onarım halindeydi.


Novi Sad Belediye Binası. Gördüğünüz şu yansımalar az önce biten yağmur sayesinde oldu ve biz o yağmurda bu bomboş meydanda bisiklet sürdük. Hayatımdaki en keyifli anlardan biriydi. :)

Gezinin ilk günlerinde notlar almaya çalıştım hep ama sonra bıraktım malesef. Bir uyarı olarak, seyahate çıktığınızda not defterinizi yanınızdan eksik etmeyin diyorum. Bana da ders olmuş oldu. Neyse fotoğraflar da anlatıyor sanırım bir şeyleri bu seferlik idare edin. :)

Bu fotoğraf Belgrad'taki hostelimizin penceresinden çekildi. Dedikleri gibi beyaz değil bence havası, mimari yapıları ile gri bir şehir Belgrad.

Belgrad'ın merkezi caddelerinden birindeyiz.

Türk restoranları da olmazsa olmaz. :)

Trg Republic (Cumhuriyet Meydanı)

Yamuk kadraj için kusura bakmayın. Burası da önemli mimari yapılardan biri. Hotel Moskova.

Burada kahveye kafa derler o kadar! :)

Ünlü Knez Mihailova Caddesini bir de m&m's eşliğinde dolaştık. :)

Çalışkan teyzeleeer. Belgrad'ta herkes çalışıyor. Pazarlarda 80 yaşında satıcı teyzeler görmek mümkün.


St. Mark Kilisesi, Taş Meydan

Nikola Tesla Müzesi.

Alternatif akımı bulan Tesla'nın müzesi görülmesi gereken yerlerden biri kesinlikle ama mutlaka rehberle gezilmeli. Hatırladığım kadarıyla 300 dinar gibi bir şeydi girişler. Yanlış da hatırlıyor olabilirim. İçeriye girdiğinizde birbirinden ilginç aletler görüceksiniz. Her saat başı düzenlenen turla birlikte sevgili rehberimiz bize bu icatları tek tek tanıtıyor. Özellikle ışın kılıcını anımsatan floresanlı deney gerçekten çok keyifliydi. :)

Şu an kaybettiğim ama alırken çok sevdiğim broşum.

Kalemegdan koccamaaan bir yer. Belgrad'ta en sevdiğim yerdi. İçinde sayısız şey vardı görülecek ancak biz yağmurun azizliğine uğradık ve pek de gezemedik açıkçası. Sırbistan'a gitmeden önce bu parka dair en detaylı yazıyı şurada okumuştum. Merak edenleriniz bakabilir.


Sanat eseri kıvamındaki rögar kapakları. :)

Çok yorulan gezginlerin yapacağı en mantıklı şey rahat bir yer bulup enerji depolamaktır. Biz de öyle yaptık. :))


Bir yazımızın daha sonunda geldik. Umarım gitmeyi düşünenlere az da olsa faydalı bir yazı olmuştur. 2014'te de bol gezmeli, sırt çantalı, yeni yerler keşfetmeli bir yıl bizleri bekliyor. Bu yolculuklar bitmeez, bitmesiin! :)

3 yorum:

  1. Novi sad kesinlikle gezilip gorulmesi gereken harika sehirlerden birisidir, ben sahsen belgrad'i hic begenmedim, novi sad'in kizlari ve insanlari cok cana yakin ve guleryuzlu, sanirim macar irkindan olsa gerek, sehirde gezilmesi gereken cok yer var, plaj harika ve ucuz, sehirde tek turk restaurant olarak yummy kebab var, %100 helal et ve damak tadi harika, fiyatlar gayet uygun ve hesapli, personeli cogu turk ve cok cana yakinlar, her konuya yardimci oluyorlar, yummy kebabin yeri sehrin gobegindeki buyuk kathedrali sirtiniza verdiginizde kosedeki erste bankin sokaginq girince hemen solda njegoševa 3 adresinde, sehirde ben 1 hafta yasadim hicde beni sıkmadı beni buyuledi tam avrupa sehri diyebilirim, tekrar gitmeyi dusunuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belgrad'ı biz de çok sevemedik ama bir o kadar da beğeneni var. Belki de soğuk bir havada gidip çok gezemediğimizdendir diyoruz. Novi Sad ise bir harikaydı! Biz 2 gün kalabildik sadece ve çok güzel bir deneyim oldu bizim için. Gerçekten de bir Avrupa şehri edasında. Sırbistan'a tekrar yolumuz düşerse kesinlikle tekrar gideceğiz. Merak ettiğimiz bir diğer şehir ise Subotica. :) Siz de tekrar giderseniz izlenimlerinizi duymak isterim yine, teşekkürler.

      Sil
  2. Bende yilbasi tatili icin novi sad'a geldim gercekten belgradda 1.gecemi gecirdim belgrad beni bogdu diyebilirim hic sevmedim isinanadim hemen otobuse atladigim gibi ver elini novi sad, hemen yummy kebaba gidip karnimi guzelce doyurdum tika basa, gokhan vey bana her konuda yardimci oldu henen yakininda down town hostelde yer buldum geceligi 10 euro bedavadan biraz ucuza, barlar sokagi muhtesem tiklim tiklim doluydu, barlarda erkekden cok kizlarin olmasi ayri bir muamma, cok yana yakin gerek esnaf gerek halki turklere hayranlar diyebilirim, zaten her 10 sirpdan 9'u turkiyeye bir sekilde tatile yada ticaret maksatli illaki bir gitmisligi var, gecesi ayri bir guzel gunduzu dahada guzel ama soguguda soguk hani, -16 gordum bir gece, kaleden manzara essiz, fruska goraya ugramadan novi sadi terketmeyin, iyi gezmeler

    YanıtlaSil

Firefly Lane övmek için geri dönmüş olabilir miyim?

Açtım beyaz bir sayfa başladım yazmaya. Seni çok özledim canım blog. Bu yazı nasıl başlar neye evrilir bilmiyorum. Tam şu anda geçen hafta b...