2 Ocak 2019

Yeni yıl kararları / 2019


2019'un ilk gününde buraya biraz da iç dökmek için geldim sevgili blog. Bu yıl benim için sakin bir seneydi. Sevgili eşimle tam 1 senedir hayatı paylaşıyor olmak,  hepimizin sağlıklı olması, sevdiklerimin mutlu olması bunlar çok önemli ve güzel şeyler elbette ancak bu yıl kendimi çok üretken ve verimli hissetmediğim bir sene gibiydi. Bu durumun nedenlerinin en başında da anksiyete geliyor. 2018'in başları benim için çok sıkıntılı geçti diyebilirim. Ancak şu an gayet iyiyim kendi çabamla büyük bir aşama kaydettim. Tabi hala etkileri kaybolmuş değil. Örneğin çok kalabalık, gürültülü yerlerde bazen kendimi huzursuz hissediyor ve bir anda uzaklaşmak istiyorum oradan. Ya da uçağa bindiğimde hala rahat değilim ve gergin hissediyorum filan.
2019 hedeflerimden ilki korkularımın üzerine gitmek o yüzden. Anksiyetenin günlük yaşantımı, hayallerimi etkilemesine izin vermemek.
Bunun dışında dediğim gibi bu yıl kendime çok bir şey katabildiğimi sanmıyorum ama kendimi de suçlamıyorum. Her yıl aynı verimlilikte geçmek zorunda değil. Bu yılda çok çalıştım mesela, evimle çok ilgilendim ve bir de tüm kedilerle. Evde 2 kedimiz vardı. Bir de bahçemizde düzenli yaşayan 5 kedi oldu e sokaktakiler de var. Manevi kızımız hamur, sırnaşık kardeşler, minik tekirimiz, siyah ikiz kedicikler ve mahallenin diğer kedileri. Bazılarını yıl içinde hastalıklardan kaybettik bazılarını iyileştirdik çok mutlu olduk. 2018'i bol kedili bir yıl olarak anımsayacağım kesin.
Bunun dışında bir de hastaneleri hatırlayacağım galiba. Meraklandırmadan söyleyeyim öyle ciddi bir şey yok ancak birçok panik atak yaşamış kişi gibi bende de yaşadığı rahatsızlıkları aşırı ciddiye alıp sürekli internetten araştırmak ve doktora gitmek gibi bir takıntı baş gösterdi ve sonuç gereksiz kuruntular, stres ve huzursuz günler.
2019'un 2. hedefi internetten hastalık araştırmamak, kötü düşünmemek ve kesinlikle daha az stres olacak. Stres konusunu biraz açacak olursak özellikle bazen gereksiz şeyleri ve kişileri kafaya takabiliyorum. Ya da birinin söylediği bir söz tüm gün keyfimi kaçırabiliyor. Çoğu zaman içten içe bir şeyleri kafamda kurarken buluyorum kendimi ya da mesela biri benimle ilgili bir sürü güzel şey söylerken söylediği tek kötü cümleyi kafama takıp benimle ilgili neden öyle düşündüğünü sorguluyorum. 
Bu nedenle 2019'un 3. hedefi benim için kesinlikle kendime daha çok odaklanmak olacak. Düşüncelerime, yaşadığım her ana, hayallerime, iç dünyama, doğaya, kedilere, sanata, güzel olan her şeye. Bu kısımda başkalarının ne düşündüğü, ne yaptığı, ya da bana nasıl davrandığı olmayacak. Kimseyi değiştiremem ya da kontrol edemem. Sadece kendimi değiştirebilirim ve bu nedenle bu konuda değişmeyi seçiyorum. Günlük hayatta bazen farkında olmadan kendimizden çok çevremize odaklanıyoruz. Başkalarının sizi nasıl gördüğü, neler yaptığı ya da haketmediğiniz şeyler, şikayetler, dedikodular... İnanılmaz bir beyin ve kalp kirliliği bunlar aslında ve toplaştığında geride yorgun bir ruh hali bırakıyor. 
2019 itibariyle artık bu yorgun ruh halini üzerimden atmak istiyorum. Bunun yollarından biri de dedikodu yapmamak ve şikayet etmemek. Dedikodu yapılan ortamlarda az da olsa bulunduysanız başta masum gibi görünen ama sonra kötü bir alışkanlığa dönen ve insanı kendinden soğutan bu durumlara da aşinasınızdır. En kötüsü de bazı insanların tek iletişim şeklinin dedikodu olduğunu görmek. He birde sürekli şikayetçi olma hali vardır. Şikayet etmek, sürekli söylenmek aslında biraz işin kolayına kaçmak gibi oluyor. Çözüm üretmek ya da kabullenmek çok daha zor. Biliyoruz ki kimsenin hayatı mükemmel değil. Gerçek hayatta en mutlu, en başarılı, en sosyal gibi bir sıralama yok. Ve her zaman kendime hatırlattığım şey gelip geçicilik. Her şeyin gelip geçici olduğunu unutma ve bu akışa izin ver.

Özetlemek gerekirse;
2019'da kendimde görmek istediğim şeyler hedef diyemiyorum ancak beni daha sakin ve huzurlu yapacak şeyler:

1. Anksiyeteyi bir engel olarak görmemek ve korkularımla yüzleşmek.
2. Daha az stresli yaşam! 
3. Yabancıların self care dedikleri dediği şey. Önce ben!
4. Sürekli şikayet etmemek, çözüm üretmek ya da kabullenmek. 
5. Şükretmek

Bunlar işin mental boyutuydu bir de daha somut hedefler-alışkanlıklar var hayatıma katmak istediğim. Kısaca onlardan da bahsetmek istiyorum.
Bu arada her seneye bir motto belirlemeye karar verdim. Bu yılın mottosu benim için "Stop saying tomorrow." Yani yarın demeyi bırak!
Birçok şeyi gerçekleştirmemdeki en büyük engelin ertelemek olduğunu düşünüyorum. O nedenle her kararımın ya da alacağım aksiyonun öncesinde aklıma bu sloganı getirmeye çalışacağım.

2019 hedefleriii...


  1. İngilizce: alınan aksiyon bugün itibariyle başlayan 1 yıllık cambly üyeliği. hedef ielts sınavından hatırı sayılır bir puan almak.
  2. Yeni rahatsızlığım boyun düzleşmesinden ötürü artık zorunluluk haline gelen sporu hayatıma katmak: Aksiyon henüz yok ancak bir fizik tedavi uzmanından destek aldıktan sonra yüzme ya da pilates ile devam edeceğim bir süreç olacak bu maddeyi netleşince güncelleyeceğim.
  3. Kitap okuma : alınan aksiyon ocak ayı içinde okunacak kitapları belirlemek ve goodreads gibi bir uygulama üzerinden takip etmek. yıllık okuma hedefi belirlemek, kitaplıktaki kitaplara öncelik vermek.
  4. Meditasyon ve yogayı hayatıma dahil etmek: alınan aksiyon 1 yıllık meditasyon üyeliği. Uygulama üzerinden düzenli meditasyon yapmak. Bunlar genel hedeflerim ancak aylık ve haftalık olarak ajandamda daha spesifik hedefler belirleyeceğim. Yoga için özel bir yere gitmeyi düşünmüyorum. Evden yapmak için de yeterince kaynak var ve şimdilik kendi başıma yoga yapmak daha keyifli geliyor. Yoga yapmaya gittiğimde birçok yerin aşırı kalabalık olması, insanların şekilci yaklaşımları ya da başka şeyler beni biraz geriyor amaç rahatlamak ise şimdilik böyle devam edeceğim.
  5. Düzenli ajanda kullanımı: alınan aksiyon yeni ajanda hahah :) Şaka bir yana hayatımın düzenli ajanda kullandığım, izlediklerimi, okuduklarımı not ettiğim etkinliklerle ilgili ufak notlar aldığım aylarının çok daha verimli geçtiğini ve beni tatmin ettiğini hissettim. Ancak burada da amaç ajandayı doldurup kendine gereksiz yüklenmek değil. Bu yıl ajandayı daha çok kendime haftalık minik hedefler koymak ve yeni alışkanlıklar kazandırmak için kullanacağım.
  6. Yeni bir hobi edinmek: alınan aksiyon henüz yok ancak bunun için kurslar araştırılacak, atölyeler takip edilecek. Aklımda birkaç şey var ancak netleşince güncellerim burayı.
  7. Sağlıklı beslenmek: anlatmaya gerek yok görüyorsunuz demek istiyorum. :)) sağlıklı beslenmek hangi yeni başlangıçlar listesinde olmadı ki soruyorum size?
  8. Deneyime ve kişisel gelişime yatırım yapmak: alınan aksiyon şimdilik yıllık cambly ve meditasyon üyelikleri. Ancak bunları yıl içerisinde seyahatlerle, kültür sanat aktiviteleri ve çeşitli kurslarla çeşitlendireceğim diye düşünüyorum.
  9. Sosyalleşmek:  bu bir hedef değil ancak yine üşeniyorum öyleyse yarın yaklaşımıyla ertelediğim görüşmeler 2019'da son bulsun istiyorum. Sevdiklerime daha fazla vakit ayırmak ve yeni insanlar tanımak bu yıl kendime daha sık hatırlatacağım bir şey olacak.
  10. Ve son olarak blog ve sosyal medya konuları. Blogda bazen daha aktif olmak istiyorum bazen kapatsam mı diyorum arada bir yazasım geliyor bazen ise bloğu açıp 2 satırı bile bir araya getiremiyorum. Youtube üzerinden takip ettiğim ve çok sevdiğim 1-2 hesap var onlardan ilham alıp bir şeyler yapmak istediğim oluyor ama cesaret edemiyorum. Blogda devam edersem aklımda her haftanın özeti gibi bir şeyler yazmak düşüncesi var. Hem anılarımda yer etmiş olur hem de o hafta nereye gittim, ne izledim, keşfettim sizlere de ilham verir belki. Özetle bu sosyal medya sürecine zaman içerisinde karar vereceğim net olmasa bile unutmamak için buraya da yazmak istedim.
Buraya kadar okuyan varsa yorumlarda kendini belli etsin, bir alkışı hak etti derim. :)

Hepimize iyi seneler dostlar,
Mutlu keçi

4 yorum:

  1. Merhaba sizi yeni keşif ettim.Blogunuzu sevdim takip ve izlemeye aldım.Bana da beklerim.
    (tariflimutfak/sibelinyemekleri)Mutlu yıllar dilerim.

    YanıtlaSil
  2. bende bu sene yogaya başlamayı hedefleyenlerden im :) kaynak arayışındayım şu sıralar .

    YanıtlaSil
  3. yoga meditasyon ielts, plates ve kurs arayışları ortak hedeflerimiz :) bütün hedeflerimizi gerçekleştireceğimiz mutlu, huzurlu, minnoş bir yıl olsun <3

    YanıtlaSil
  4. Merhaba, anksiyete ile bartonella bakterisi korelasyonunu araştırmanızı öneririm. Maalesef kediler şahane ancak taşıdıkları pek çok bakteri ve parazit de inanılmaz hastalıklara sebep olabiliyor. Sevgiler sağlıklı güzel yıllar dilerim.

    YanıtlaSil