12 Ekim 2014

Pazar Günü Keşifleri

En sevdiğim şeylerden biri yepyeni, el değmemiş bir blog bulmak ve tüm yazıları okumaya çalışmak. :) Bu sayede yeni şeyler keşfediyorum tabi ki. Bu da beni çok mutlu ediyor. 

Geçen sene yaptığım bir kitap ayracı.
İlk denemem. :)
10marifet.org'u biliyorsunuzdur orası sayesinde şirin şirin el işi şeyler öğreniyorum. Yapmasam da hevesleniyorum yeni şeyler yapmak için. Bu konuda çok yetenekli olmasam da kesip biçmek, kağıtlar, renkli şeyler, kartonlar, keçeler, dekoratif şeyler beni inanılmaz mutlu ediyor. Bir tek örgü işine uzağım, birkaç denemeden sonra o kadar sabırlı bir insan olmadığıma karar verdim. :)

Neyse efenim, dün sitelerde dolaşırken yine postcrossing sitesine düştü yolum. "Ya ben neden bunu yapmıyorum ki?" dedim. Üye oldum, kendimi anlatan bir şeyler yazdım. Sevdiğim şeyleri filan. Sonra kartpostal göndermek için sitenin bana önerdiği kişiler oldu. Almanya'dan Amerika'ya, Çin'e kadar geniş bir coğrafyada seçenekler sundu. Sırayla göndereceğim hepsine. O aşamada siteyle ilgili daha detaylı bir yazıyı buraya yazacağım elbette. Özellikle bana gelen kartpostallarda havaya uçmam olası. Çok seviyorum ben böyle şeyleri. Mektup, kartpostal, tebrik kartları.. Bizim ülkemizde böyle bir şey yok maalesef. Ama yurt dışına çıktığınızda tüm marketlerde doğum günü, yılbaşı, tebrik kartları, kartpostallar görüyorsunuz. Özel günlerde herkes sevdiklerine kart atıyor. Ne güzel. Böyle incelikli şeylere biz de sahip olsak keşke. Ya da çiçekçiler. Neyse konu farklı yerlere gitmeden toparlayayım. İşte ben de bu siteye üye oldum ve yakın zamanda kartpostallarımı hazırlayıp göndermeye başlayacağım. Kartpostal seçimi konusunda düşünürken kendi fotoğraflarımı ya da sevdiğim fotoğrafları kartpostal haline getirip getiremeyeceğim konusunda ufak bir araştırma yaptım. Postick denilen bir şey keşfettim. Sitede detaylı olarak anlatılıyor. Şuradan bakabilirsiniz. Bu stickerları istediğiniz fotoğrafın arkasına yapıştırıyorsunuz ve ortaya özgün bir şey çıkıyor. 50 tanesi 17 dolar gibi bir şey. Ancak yurt dışından sipariş ediliyor sadece. Belki kendimiz de yapabiliriz böyle bir şeyi üzerine düşünüyorum hala. :) Çok yaratıcı bir fikir, sevdim epey. 
İlk keşfim bu oldu.

kaynak


Diğer bir keşfim isee, sonbahara ve yağmura en yakışan şeyin yani kahvenin yanında dinlenebilecek güzel müzikleri barındıran coffeeplaylist sitesi oldu. İçeriği basit, kullanımı kolay. Yeni şarkılar da keşfedebilirsiniz hem . Tavsiye ederim. :)

Bugünlük bu kadar.

Sevgiler! (:

4 yorum:

  1. yaa ne güzel bir siteymiş bu kategoriler filan harika çok güzel düşünmüşler :)
    yaa mutlu keçi (ismini bilmiyorum malesef), maden sen de postcrossing'e üye oldun, sana aklıma takılan bir şeyi sormak istiyorum. Ben de aylar önce üye olmuştum ama hiç kart göndermedim. Çünkü ben yurtta kalıyorum, bu kartpostallarda mektup gibi bir zarf filan olmuyor değil mi? mesela ben kart attım diyelim onlar da bana atacak ama yurt görevlisine teslim edecekler. Orada da gelen geçen bütün millet okuyacak onu. Bana özel olmicak :( Bunu düşününce çok istediğim şeyi yapamıyorum ya.

    YanıtlaSil
  2. aslında isteğe göre değişiyor yani zarfın içinde olmasını istediğini not olarak yazabilirsin sitede. bir de herkes arkasına bir şeyler yazıyor mu emin değilim. çok özel şeyler yazmazlar büyük ihtimalle, bide İngilizce olacak öyle düşün. yurt görevliniz İngilizce biliyor mu? :)

    YanıtlaSil
  3. Selam ben de postcrossing üyesiyim sanırım üç yıl oldu. Kartlar zarfsız geliyor ama özel şeyler yazılmıyor zaten. Yaşadığı yerler ilgili bir iki satır kendinden bir iki satır o kadar. Çok keyifli yani:)

    Bu coffeeplaylist sitesi çok güzelmiş gerçekten, teşekkürler:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk kez deneyeceğim bu kartpostal olayını. Çok heyecanlı. :) Bu arada siteyi beğenmenize sevindim. Keyifli dinlemeler. :)

      Sil

Firefly Lane övmek için geri dönmüş olabilir miyim?

Açtım beyaz bir sayfa başladım yazmaya. Seni çok özledim canım blog. Bu yazı nasıl başlar neye evrilir bilmiyorum. Tam şu anda geçen hafta b...