23 Ağustos 2015

Neler yapıyorum? #1

Uzun aradan sonra herkese koca bir merhaba!

Mutlu günlerden uzakta yer yer mutlu olsam da sıkıntılı günlerin içindeyim. Aldığım kötü bir haberle günlerce kendime gelemedim. Çok üzgündüm. Sonra hayat devam etmeye başladı. Her zaman olduğu gibi. Günler günleri kovaladı. Arada mutlu olduğumu hissettikçe kendimi suçlu hissettiğim bile oldu. Sonrası ise kabullenme süreci.

Bu aralar ise ev bulmaya çalışmak fena halde canımı sıkıyor. Çalıştığım şirket Anadolu Yakası'nda olduğu için yine bu dolaylarda ev bakıyorum daha doğrusu ev arkadaşı arayan birilerini arıyorum, ama yok. Kendi başıma eve çıkmak da maddi açıdan çok zorlayacak beni. Bilmiyorum nasıl halledeceğim bu durumu. Sürekli kafam bu konuda olduğu için ne işime odaklanabiliyorum ne de keyifle film izleyebiliyor ya da başka bir şey yapabiliyorum. Umursamamak elde değil. Çünkü eninde sonunda şu an kaldığım yerden çıkacağım gün gelecek ve o da çok uzun zaman sonra sayılmaz.
Neyse öyle işte dertliyim baya bu aralar. Ev konusu dışında günlerim işe gidip gelerek, arkadaşlarımla görüşerek, serviste kitap okuyarak, dizi-film izleyerek geçip gidiyor.


Son zamanlarda Woody Allen filmlerine sarmış durumdayım. Blue Jasmine çok güzeldi mesela. İzlemeyenlere de tavsiye ederim. Kate Blanchett harikalar yaratmış. Galiba bütün Woody Allen filmlerini izleyeceğim. Zaten bu aralar değişik haller içindeyim. Çok fazla dizi izlemekten olsa gerek artık filmlere odaklanamıyorum ya da sıkıcı buluyorum. Blue Jasmine ise tek nefeste bitti gibi izlerken. Çok keyifliydi. İnsan ilişkilerine odaklanan filmleri seviyorum galiba.
Siz en çok hangi Woody Allen filmini seviyorsunuz ve neden? Bu sorum özellikle Elif'e gitsin! :)

Dizilere gelecek olursak erkek arkadaşımla birlikte başladığımız ve devam etmeye çalıştığımız diziler sırasıyla şu şekilde:




Orange is the new black

Yeni başladık sayılır. Hapishane dizilerini çok sevmesem de kadınların baş rolde olduğu bu keyifli dizi kendini izlettirmeyi başarıyor. Müzikleri de baya iyi bu arada.


Skins

Yine bir İngiliz dizisi. İngilizler bu işi biliyor. Şimdiye kadar izlediğim İngiliz dizileri arasında beğenmediğim dizi çok nadir çıkmıştır. Bir grup arkadaşın hayatını konu edinen dizide her bölüm karakterlerden birine odaklanılıyor. Çokça komik azca duygusal güzel bir dizi tavsiye ederim.


Community

İzlerken çook güldüğüm, çok eğlenceli bir dizi. Karakterlerin hepsi birbirinden renkli. Benim favorim Abed ve de Pierce. :) Henüz ilk sezonundayım daha sık izlesem daha iyi olacak galiba. Komedi türüne aşina olmayan beni bile kendine bağlamış durumda. :)


Humans

Humans erkek arkadaşımla başladığım ancak tek başıma ilk sezonunu bitirdiğim bir dizi. Zaten sadece ilk sezonu var şuan. İnsanlar ile robotların bir arada yaşadığı bir dünyada geçiyor hikaye ve distopik ögeler içeriyor. Bir gün yapay zeka dediğimiz şeyler bize ihtiyaç duymazsa ne olur acaba? Bilinçli ve düşünebilen bir robotu hayal ediniz lütfen. Devamını da bir zahmet izleyiverin.


Mr. Robot

Sadece 3 bölümünü izlediğimiz ve devam etmeyi düşündüğümüz bir dizi. Konusu ve oyunculuklar güzel ancak biraz uzun ve ağır ilerliyor. İlerleyen bölümlerde daha çok sarar diye düşünüyorum.


Fargo

Benim tek başıma başladığım ve bir İzmir-İstanbul yolculuğu sırasında ard arda 3 bölümünü devirdiğim dizi. Başrollerde Martin Freeman ve Billy Bob Thornton var. Çok başarılı bir yapım. Fargo'nun filmini izlediğimde pek sevmemiştim açıkçası. Bunun açık hava sinemasında zar zor gördüğüm altyazı ve azca duyduğum sesle de ilgisi var tabi. Neyse filme oranla dizi çok daha iyi bence. İzlemediyseniz bakın derim.

Kitap konusuna gelirsek elimde sürünen ve hala okunamamış Sahilde Kafka'dan bahsetmek isterim. Her gün serviste okumaya çalışıyorum kendilerini. Eve gelince bir şey oluyor ve okuyamıyorum. O bir şey internet galiba. Sonra da kendime çok kızıyorum. Ama napiyim olmuyor. Daha çok okuyacağım günler de gelecek elbet. Şu an için çok sürükleyici bir noktadayım kitapta. Gizemli hikayeleri cidden seviyorum.



Bu arada Eylül ayında bir sürü yeni etkinlik var. Ben de duydukça facebook'ta filan hemen katıl butonuna tıklıyorum. Maalesef aklımdan çıkıyor sonra da. O yüzden bir sonraki yazımda yaklaşan etkinliklerden bahsedeceğim. Hem sizin için hem de unutmamak için. :)

Sevgiler
Mutlu keçi

6 yorum:

  1. Umarım çabucak ev bulursun, keşke yardımcı olabilsem ama sadece kuzenim var orada o da sevgilisiyle yaşıyor onlar da kedisever :) bunlardan sadece community ve orange is the new black'i biliyorum. community'nin keyfini çıkar son sezonu berbat ötesi tam bir hayal kırıklığı. orange is the new black in iki sezonunu izledim son sezona bakamadım hiç sıkılmadan bşr saat izlettiriyor kendiini çok seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. son sezon çok mu kötü ya? ben henüz ilk sezonun son bölümlerindeyim. bakalım o kadar sezon izleyebilecek miyim. :)

      Sil
  2. ooo Woody Allen!!:)
    ya şimdi bu soru Allen'dan olunca karar veremiyorum pek. çok fazla var sevdiğim film:)
    ama sanırım en en birincisi Midnight in Paris. ama bence bu filmi Woody Allen seven sevmeyen herkes sevmiştir bu filmi.
    Annie Hall, Manhattan. İlk filmlerinden en sevdiklerim.
    Everybody Says I Love You'da çok güzeldi bak..
    Vicky Cristina Barcelona, Blue Jasmine.. (of durduramıyorum kendimi:)

    Woody Allen'ın anlatımını, kullandığı tüm metaforları, birlikte çalıştığı oyuncuları.. hep sevdim. evet ben tam anlamıyla bir Woody Allen hayranıyım :D baksana susamıyorum..

    Bol bol izle Allen filmlerini, sonra buraya yaz, ben de yorum yapayım:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa bu arada Sahilde Kafka'yı ben de okumaya başladıım:) aynı şekilde otobüs yolculuklarımda..
      sanırım Haruki Murakami'nin hikayelerine bayılıyorum:)

      Sil
  3. Merhabalar ! :)
    Bende tam gülmelik, eğlenceli bir dizi arıyordum. Community' e hemen başlamalıyım galiba :)
    Mr. Robot' ta ben de 3 bölüm izleyip, tıkandım devam etsem mi etmesem mi diye.
    Umarım yakın zamanda ev bulabilirsin, çok kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
  4. VUhuuuu diziler diziler..harikasın :)
    Ev konusunda sana güzel bir enerji göndermeye çalışayım, birbirinizi sevip sayacağınız, dürüst, anlayışlı, yardımsever, neşeli bir ev arkadaşın olsun inşallah :) Bence erkek arkadaşın da olur ama :P Sevgiler çokça

    YanıtlaSil

Firefly Lane övmek için geri dönmüş olabilir miyim?

Açtım beyaz bir sayfa başladım yazmaya. Seni çok özledim canım blog. Bu yazı nasıl başlar neye evrilir bilmiyorum. Tam şu anda geçen hafta b...