17 Şubat 2015

Yapmak isteyip de yapamadığım birtakım şeyler

Bu aralar kafamdaki çoğu şeyi gerçekleştiremiyorum. Bu aralar dediğim İstanbul'a geldiğimden beri. Neden diye soracak olursanız çünkü zamanım ve enerjim yok!!! Bu kadar yoğun bir eğitime tabi tutulacağımızı bilmiyordum ben. Mesela Pazar günüm boş sadece. Diğer günler de eve geldiğimde çok fazla şey yapmaya enerjim olmuyor. Her sabah 6'da uyanıyorum. Hatta bu hafta boyunca 5'te uyanacağım malesef. İzmir'de gece 5'lerde uykuya dalan mutlu keçi şimdi ne hallerde görünüz efenim. Sizin bile gözleriniz doldu değil mi? :) Ah, ah..
Neyse bu günden itibaren yeni bir karar alıyorum. (Ara ara bu kararlar hep alınıyor.) Artık sürekli bir şeylerden şikayet etmeyeceğim. Hatta bu konuyla alakalı bir aralar her gün için o gün beni mutlu eden 5 tane şey yazıyordum. İyi ki kahküllerim var ya da bugün tanımadığım birine yardım ettim vs. gibi. Örnekler birbirinden alakasız oldu ama bu tarz şeylerdi napıyım. :) Böyle yazdıkça aslında birçok güzellik var çevremde sadece görmek lazım diye düşünmeye başlamıştım. Karamsarlıktan kurtuluyordum böylece. Oğlak burçları karamsarlıkları ve inatçılıklarıyla bilinirmiş zaten. Ben burcumun nedense sadece kötü taraflarını almışım. :)
Demek istediğim şu ki artık yakınmaktan, oflamaktan, puflamaktan vazgeçiyorum. Çevremdeki insanların negatifliklerine de katlanmak zorunda değilim ya da yanımda biri sürekli olumsuz şeylerden bahsettikçe onaylamak zorunda değilim. O negatif enerji beni etkisi altına almadan hemen konuyu değiştireceğim mesela. Şimdi başlıkla yazdıklarının ne ilgisi var diyecekseniz, ben de hemmen aman efeniim bu daha girizgahtı bir durun hele diyeceğim. :)
İşte ben de hayatım bu şekilde, bu yoğunlukta devam ederken elimden geldiğince az olan boş vakitleri değerlendirmeye karar verdim. Bu aralar yapamadığım için üzüldüğüm ve hayatıma kanalize etmeye çalıştığım şeyler var. Önümüzdeki süreçte yapmayı planladığım şeyler şöyle özetlenebilir kısaca:





1- Okumak (Kaç haftadır kitap okumuyorum resmen. İzmir'den en azından 10 tane kitap getirmişimdir. Sabahları serviste veya uzun süreli ders aralarında, eve dönüşte, gece uyumadan okuyabilirim. Zorunluluk gibi kural koymuyorum kendime ama istediğim bir şey bu ve biraz çabalayacağım.)

2- İzlemek (En çok özlediğim şeylerden biri de cips kola eşliğinde her gün izlediğim bir sürü film-dizi. Bu aralar tek izlediğim dizi The Affair. O da erkek arkadaşımla beraberken izlediğimiz için. Bana kalsa yine izlemem yorgunluktan. Bu arada dizi gayet güzel. Hakkında detaylı bir yazı yazacağım diye umuyorum bir gün. Mesela geçen Cumartesi Ernest et Celestine filmini izlemeye başladım. İnanılmaz tatlı bir animasyon. Çizimler harika. Neyse ilk kez bir Cumartesi'm boştu ve kahvaltı eşliğinde film izlemeye başladım ama sonra İzmir'e olan uçağıma yetişmek için filmi yarıda kesip yola koyuldum. Yani o film de yalan oldu. İzleyeceğim ama mutlaka devamını. Eğitimden fırsat buldukça güzel filmler izlemek istiyorum yine. Ha bir de Friends'in son sezonunu bitirmek ve Gilmore Girls'e devam etmek! Çok mu şey istiyorum sizce? )
3- Gezmek (İstanbul bu aralar çok soğuk ama havalar biraz düzelince her Pazar günümü yeni keşiflere adayacağım, kendime söz!)


4- Arkadaşlarla görüşmek (İstanbul'daki arkadaşlarım bir elin parmaklarını geçmez herhalde. Geleli neredeyse bir ay olmuş ama daha hiçbiriyle görüşemedim maalesef. Tanıdığım ve sevdiğim herkesi arayacağım önümüzdeki süreçte. Bu da kendime söz!)


5- Bloğa daha sık yazmak. (Az da olsa bir şeyler karalamaya çalışacağım. Yazmadıkça çok özlüyorum buraları.)

6- Fotoğraf çekmek (4 haftadır fotoğraf makinesini elime aldığım an sayılıdır. Bazen yanımda makinem yokken o kadar güzel kareler görüyorum ki keşke yanımda olsaydı diye üzülüyorum sonra. O yüzden hep yanımda taşıyacağım ve en azından her gün bana o günü anımsatacak 1 fotoğrafı iliştireceğim cebime.)

Aslında zor olmayan ama biraz boş vakit ve konsantrasyon isteyen şeyler isteklerim. Kendime bunları yapamadığım için kızamıyorum çünkü o vakti yaratmak benimle alakalı değil çok da fazla. Ama ben yine de gayret edeceğim, bakalım ne gibi gelişmeler olacak önümüzdeki süreçte hayatımda. :)

Sizin vakit ve enerji bulamamaktan yapamadığınız şeyler var mı bu aralar?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Firefly Lane övmek için geri dönmüş olabilir miyim?

Açtım beyaz bir sayfa başladım yazmaya. Seni çok özledim canım blog. Bu yazı nasıl başlar neye evrilir bilmiyorum. Tam şu anda geçen hafta b...