14 Ocak 2015

Severek Takip Ettiğim Bloglar Serisi #1

Miribaaa,

Yeni bir seriye başlamaya karar verdim. Bir süredir bu konuda yazmayı düşünüyordum zaten. Sonunda hayata geçirebildim. :) Öncelikle bu serinin amacı yazılarını sabırsızlıkla beklediğim ve büyük keyifle okuduğum bloggerları daha yakından tanımamızı sağlamak ve bunun yanında onlardan bihaber olan kişilerin de yeni yeni bloglar keşfetmelerine vesile olmak.


İlk olarak pek tabi ki canım kardeşimin bloğu ile başlayacağım. dolunaysuraat.blogspot.com.tr adresinin sahibi sevgili Dolunay Surat'ın bloğu hem ismi hem de tasarımıyla bize bir şeyler anlatmak istiyor sanki ehehe. Ben de kardeşim de tam bir Sailor Moon fanıyız. Gerçi kardeşim çok daha fazla anlaşıldığı üzere. :)
Bloğunu cidden çok seviyorum. Keşke daha sık yazsa diye iç geçiriyorum hatta hep, sonra dayanamayıp yaz, yaz diye tutturuyorum. Sayfasını ziyaret edeceklere hemmen söyleyeyim karşınıza çok güzel filmler, harika kitap yazıları benim en çok hoşuma giden şeylerden biri olan çeşitli listeler çıkacak. Bir de hayatıyla ilgili yazdığı yazılar var ki oldukça içten. Sanki yanı başınızda sizinle dertleşen bir arkadaş gibi. Bloğuyla ilgili en sevdiğim şeylerden biri de kullandığı görseller. İllüstrasyonlara bayılan biri olarak yazılarında kullandığı görselleri ile gönlümü fethediyor bir anda. Ferah ve göz yormayan tasarımıyla da rahatça okunuyor yazıları. Bu arada bloğunda kendini kısaca şöyle tanıtmış: "Güzel kitaplar okumak, iyi filmler izlemek istiyorsanız tam yerine düştünüz demektir. Bisiklete binmeyi, okumayı, çokça yazmayı, bir de sonbahar yapraklarını çatır çutur ezmeyi severim. Mütevaziliğimle bilinirim." :)


Neyse lafı daha fazla uzatmadan bloğunu ve kardeşimi daha yakından tanımanızı sağlayacak mini röportaja geçiyorum. Buyurunuz okumaya;

Ne kadar zamandır blog yazıyorsun?
1,5 yıldır yazıyorum. Tabi ne sıklıkla yazıyorsun dersen akademik hayatım başladığından beri azalmaya başladı diyebilirim.

Blog yazmaya nasıl karar verdin?
Senin zorunla başladım yazmaya. :)

Bloğunun içeriği nedir, hangi konularda yazmayı seviyorsun?
Genelde sevdiğim filmler ve kitaplarla ilgili yazıyorum, bazen listeler yapıyorum ilgimi çeken bir şeyi haber vermek için ve hayatımla ilgili kişisel yazılar yazıyorum.

Ne sıklıkla yeni yazı ekliyorsun peki bloğuna?
Bazen günde 3 tane bazen ayda bir bile olduğu oluyor. Ama haklı sebeplerim var. Yüksek lisans yapmanın verdiği yoğunluğu bilenler anlıyordur beni, özellikle benim gibi ders dönemindekiler. Kendime hep diyorum daha çok yaz, daha çok... Sonra oturup ödev hazırlıyorum ama. :)

Bloğunun hayatına kattığı şeyler var mı? Varsa neler?
Öncelikle yazmayı ve paylaşmayı çok seven birisi olduğum için çok rahatlıyorum yazdıkça. Bir de ben bir şeyi çok sevdiğim zaman, bir film ya da bir kitap, onu sevebilecek insanlarla büyük bir heyecanla paylaşan biriyim. Blog da tanımadığım insanlara aktarabilmem için harika bir araç. Kendimi çok iyi hissediyorum yazınca.

Çevrendekiler bloğundan ne kadar haberdar? Tepkileri nasıl?
Çevremde bloğumu bilen bir sen varsın bir de birkaç arkadaşım. Onun dışında anonim yazdığım için yazılarımı kendi kişisel hesaplarımda paylaşmıyorum. Paylaşsam belki daha çok kişiye ulaşabilirim ama anonim olmanın rahatlığı başka bir şey benim için. Bloğumu bilenler ise daha çok yazmamı söylüyor.

Bu mecrada okumaktan en keyif aldığın bloglar hangileri? Bir iki tavsiye alsak..
Başta mutlu keçi olmak üzere :)
http://renklikitap.blogspot.com/
http://www.basucumuzdakitap.org/
http://www.euphoricblog.com/
http://frailsoul.blogspot.com.tr/
http://kedilervekitaplar.blogspot.com/
http://sittirella.blogspot.com.tr/
http://unicorntutorials.blogspot.com.tr/

Biraz da şahsi sorulara geçelim. En sevdiğin 3 filmi sorsam? Bilerek 1'e indirgemedim, çok zor seçmek biliyorum. :)
Zor bir soru. Farklı tarzlarda sevdiğim çok film var. Yine de biraz zorlarsak; Çığlıklar ve fısıltılar - Ingmar Bergman, Manhattan - Woody Allen, A-Ay - Reha Erdem .

Peki en sevdiğin 3 kitap?
Yeraltından Notlar - Dostoyevski, Yaratık - John Fowles, Yaz Düşleri Düş Kışları - Tomris Uyar

Ve bir de en sevdiğin 3 diziyi soruyorum?
Dizilerde ilk sıram tabi ki açık ara farkla ve değişmez bir kararlılıkla Breaking Bad, ikincisi Sherlock, üçüncüsü Black Mirror. Downton Abbey'i de araya sıkıştırabilir miyim? :)

"Hmm, düşüneyim.. :)"

Son olarak bu yazıyı okuyanlar için hayata dair tavsiye niteliğinde bir iki kelam etsen ya da sevdiğin bir replik, beğendiğin bir kitap cümlesi duysak senden? Ne dersin? :) 
"More mystery, more magic!" diyorum.


Bu serinin ilk yazısı böylece son bulduuu. Umarım beğenmişsinizdir. İlerleyen günlerde yeni yeni blog tanıtımları ile yine burada olacağım. Dolunay surat'a yani canım kardeşime vakit ayırıp soruları cevaplandırdığı için çok teşekkür ediyorum. Bir de farklı şehirlerde yaşadığımız için onu çokça özlüyor, özlemle kucaklıyorum. ^.^

Twitter: @dolunaysuraat

10 yorum:

  1. ya bu ne kadar tatlı olmuş!
    kardeşinin film, kitap, blog zevkine bayıldım.
    ben de ara sıra kardeşime baskı kuruyorum ama hiç işe yaramadı.benim blogumu bile açıp okumuyor :D size çok imrendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hihi teşekkür ederiz. :) vallahi kardeşimin de sosyal medyayla hiç alakası yoktu ben bulaştırdım onu buralara ama iyi de oldu. :)

      Sil
  2. blogunuzu blog keşif etkinliği sayesinde keşfettim,gerçekten çok güzel bir blogunuz var :) takipteyim bana da beklerim :)))
    http://tasarimkaravani.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. Bloğun ne kadar güzell , insanın içini açıyor... Takibe aldım seni , benim bloğuma da beklerim... Öpüyorum , sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Kardeşinizin bloğuna da bakındım çok güzel. hele animasyon şeyler çok eğlenceli..
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hehe dimi ben de çok seviyorum. :) teşekkür ederiiz.

      Sil
  5. Çok tatlı bir yazı olmuş, listede bilmediğim bloglar var. Teşekkürler. : )
    Ben de beklerim efendim.

    www.dongusel.net

    YanıtlaSil
  6. Blogunuzu çok beğendim. Başarılar...
    www.taksimersin.com)

    YanıtlaSil
  7. Yazıyı güncellerseniz benim blog sayfamızda eklerseniz sevinirim :) Saygılar Dijital pazarlama

    YanıtlaSil

Firefly Lane övmek için geri dönmüş olabilir miyim?

Açtım beyaz bir sayfa başladım yazmaya. Seni çok özledim canım blog. Bu yazı nasıl başlar neye evrilir bilmiyorum. Tam şu anda geçen hafta b...