Soluksuz izleyebileceğiniz bir dizi: Wayward Pines

Son günlerde keşfettiğim harika bir diziden bahsetmek istiyorum size. Tam da sürükleyici bir dizi arayışlarıma hitap eden bir şey oldu. Zira uzun zamandır dizi izleyememe sendromu ile başa çıkıyordum. Tek üzücü yanı yeni bir dizi ve sadece 3 bölümü var yayınlanmış olan. Üçü de birbirinden heyecanlıydı.





Ethan Burke (Matt Dillon) ve arkadaşı kısa bir süre önce kaybolan iki gizli servis ajanını aramak için Idao eyaletine gider. Ve bu sırada trafik kazası geçirirler. Ethan gözlerini hiç bilmediği bir kasabada, ormanlık bir arazide açar. Oraya nasıl geldiğine dair hiçbir şey hatırlamıyordur. Bu gizemli kasabanın adı Wayward Pines. Burası öyle bir yer ki başka yerlere asla benzemiyor. Bambaşka kuralları olan bu kasabadaki en önemli kural ise: Buradan asla çıkamazsınız!

Wayward Pines tuhaf sakinleri, teknolojiden bir haber yaşantısı ile daha ilk başta kuşku uyandırıyor. Ethan'ın yaşadığı sıkışmışlık duygusunu seyirciye çok iyi aktarıyor. Çalışmayan telefonlar ya da kimsenin hiçbir soruya tatmin edici cevaplar verememesi bu duyguyu daha da perçinliyor.
Şimdiye kadar izlediğim üç bölüme baktığımda her bölüm beni oldukça şaşırttı diyebilirim. Biraz Once Upon a Time, biraz Truman Show, biraz The Village, biraz da Lost tadı var. Daha önceleri çekilen The Prisoner ve Persons Unknown dizileriyle de çok benzer olduğunu söylüyorlar. Bilemiyorum. Bu yoruma aldanıp geçenlerde The Prisoner'ın ilk bölümünü izledim ve inanılmaz saçma geldi. Siz izlediyseniz fikrinizi yazın lütfen merak ettim. :)

Peki bu diziyi kimler sevebilir?
Az önce bahsi geçen dizi ve filmleri izlemiş ve sevmiş biriyseniz bunu da kesin seversiniz. Fantastik ve gizemli şeyleri bir de gerilimi seviyorsanız da size hitap edebilir. Ayrıca son bölüm itibariyle ve ilk iki bölümdeki bazı diyaloglarla bilim kurguya da selam çaktı. Özellikle 'zaman kayması' konusu ile ilgili şeyler dizide en büyük soru işaretlerinden biri. İzleyip siz de meraklanın bakalım.

Konunun çok klişe olduğunu düşünenler var. Ben böyle gizemli şeyleri sevdiğim için klişe de olsa merakla izliyorum valla. Kaldı ki benim için şimdiye kadar izlediğim şeylerden oldukça farklı. Oyunculuklar da gayet iyi. Güzel karakterler yaratılmış. Özellikle şerif ve sekreteri tam dayaklık. :) Bu arada İmdb puanı 10/8.4. 
10 bölümlük bir mini dizi olacağı söylenen Wayward Pines şimdiden gözde dizilerim arasına girdi. Umarım ilerleyen bölümlerde bozmaz ya da konuyu saçma bir yere bağlamaz izleyip göreceğiz bakalım. :)


İyi seyirler!


Yorumlar

  1. Ben de diziyi severek izleyenlerdenim ^_^ Bu tarz bir kurguya da mini-dizi giderdi, bence. Az sezonu olacak ya, sonradan saçmalayacakları sezonlar olmaz diye düşünmüyorum :) Ama birçok türü içinde barındıran bir dizi, Wayward Pines ve çoğu kişiye hitap ettiği için umarım çok sevildi diye diziyi sonradan mini-dizilikten çıkarıp olayları uzatmazlar. Şimdilik tek korkum bu; onun dışında dediğin gibi, dizi çok iyi gidiyor *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de tek korkum sonlara doğru saçmalaması. Çünkü ilk 3 bölümde bile epey şey oldu. Daha ne olabilir ki diye merakla bekliyorum. :) özellikle 3. Bölüm finalinde hadi bakalımmm nereden çıktı şimdi bu diye kaldım. :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Belgrad- Ohrid- Üsküp (Balkanlar 1. Kısım)

Belgrad- Novi Sad (Balkanlar 2. Kısım)

İlk Çekilişim!!!

Neler yapıyorum?

İtalya Gezi Rehberi / Gün 1 (Bologna - Floransa)