Kayıtlar

Aralık, 2013 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Hoş Geldin 2014 Ho Ho Ho!

Resim
2013'ün bitmesine sayılı günler kala artık yeni yıl dileklerimi sıralamamın zamanı geldi diye düşündüm ve bu yazıyı hazırlamaya karar verdim. 2013 benim için güzel geçen bir yıldı bireysel olarak düşündüğümde böyle ama tabi ki kötü şeyler de olmadı değil. Geriye dönüp baktığımda bu yıl son sınıfa geçmenin heyecanını yaşadım. Artık ben de 4. sınıf oldum. :) İyi bir şirkette 1 aylık bir staj yaptım. Benim için harika bir deneyim oldu iş hayatını görmek adına. Bolca seyahat ettim, bir sürü fotoğraf çektim. Tabi ki en unutulmaz yolculuğum sevgilimle Sırbistan'a gitmemizdi. :) İspanyolca kursuna başladım ama yarım bıraktım. Bu yıl çokça dizi keşfettim bir çoğu favori dizilerim haline geldi. Dizi bağlamında çok bereketli bir yıldı 2013 ama sinema ve edebiyat adına aynı şeyi söyleyemeyeceğim malesef. Çok fazla oyun da izleyemedim. Tiyatro adına da kuru bir seneydi. Ancak bir sürü yeni güzel şarkılar keşfettiğimi söyleyebilirim bu sene de. 2013'ün son dönemlerinin bana kattığı bi…

Belgrad- Novi Sad (Balkanlar 2. Kısım)

Resim
Balkanlar gezimin 2. kısmına dair de bir şeyler yazmak istedim sizlere. Bu geziyi gerçekleştireli neredeyse 3 ay oldu. :) Eylül ayının yağmurlu bir gününde yola çıkmıştık eheh neyse hikaye kısmını geçiyim ilk yazımda size gezimizin ilk 3 gününden bahsetmiştim. Yazıya şuradan ulaşabilirsiniz. Şimdi de geri kalan kısmını anlatacağım ancak üzerinden epey zaman geçtiği için hafızamı biraz zorlamam gerekebilir. Yazmak yerine bol bol fotoğraf paylaşmak daha güzel olacak sanki. Sizin de fikirlerinizi merak ediyorum bu konuda. Gezi yazıları okurken bol fotoğraflı yazıları mı yoksa açıklamaların çokça olduğu yazıları mı tercih ediyorsunuz?

Haydi başlayalım. :)
















Franny ve Zooey

Resim
Salinger'in okuduğum 3. kitabı oluyor kendileri. Glass ailesinin iki ferdine odaklanan bir hikaye. Kitap 2 öyküden oluşuyor. Öykülerden biri Franny bir diğeri ise Zooey üzerinden okuyucuya sunuluyor. Glass ailesi bildiğimiz ailelerden çok farklı. Farklı öğretilerle eğitilmiş, hayata bakış açıları bu yönde gelişmiş çocuklara sahip bir aile. Bu yüzden insanlarla iletişimde çoğu kez "problem" yaşıyorlar. Ben Franny'i çok sevdim. İlk öyküdeki görüşlerinin altını da bol bol çizdim. Ama sonra 2. öyküde Zooey'nin Franny'nin karşısına geçip dakikalarca konuşması, yaptığı göndermeler, eleştiriler, saptamalarda bir harikaydı. Okuması epey keyifli sayfalardı. Sanırım kitapta en sevmediğim ve sıkıldığım kısım Zooey ile annesi arasında geçen diyaloglar oldu. O sayfaları atlayarak okumak istedim desem yalan olmaz. Ama yapmadım tabi ki. :) Öyküde diğer kardeşlerin hayatına dair de bir iki kelam edilmişti fakat çok detaylı bir şey yoktu. Bir diğer Salinger kitabı olan Yükse…

Biraz İstanbul, Bolca Bursa

Resim
Merhaba efenim neredeyse 1 aydır uğrayamamışım bloğuma ve çok ayıp etmişim. O yüzden kendimi affettirmek adına siz sevgili okurlarıma (öhöm) uzunca ve bol fotoğraflı bir yazı yazmayı düşünüyorum. Neden bu kadar uzun süre yazmadığıma gelirsek, iki hafta boyunca vizelerle boğuştum ve akabinde dinlenme ve biraz stres atmak için ufak bir tatil molası vermeye karar verdim. Sınavlarım malesef genel itibariyle pek iyi değildi. 4. sınıf olmak beni çok strese sokuyor. Kimle konuşursam herkes de aynı şeyi diyor. Sınıfça buhranlardan buhran beğeniyoruz yani. Ben de bu gergin vize dönemini atlatınca fırsat bu fırsat diyip yolculuğa çıkmaya karar verdim. Geçtiğimiz hafta sonu önce İstanbul'a oradan da Bursa'ya gittim. İstanbul zaten önceden de gittiğim bir yerdi, her gittiğimde yeni şeyler keşfediyorum o ayrı. Ama Bursa'ya ilk kez gittim. Merkezini çok da sevdiğimi söyleyemicem ama beldeleri çok şirin. Kafa dinlemek için hafta sonları bir kaçamak yapabilirsiniz kesinlikle buralara. Bu…