22 Eylül 2013

Submarine


Bu filmi izleyeli çok oluyor aslında. Aklımda olmasına rağmen epeydir erteliyorum yazma işini. Submarine yani Denizaltı bir kitap uyarlaması olarak karşımıza çıkan bir film ve yönetmen Richard Ayoade'nin ilk uzun metrajlı filmi. Konusu ise Oliver Tate'in (Craig Roberts) etrafında şekilleniyor. Esas oğlanımızın esas kıza yani Jordana'ya (Yasmin Paige) olan hisleri, sorunlu aile ilişkileri ve ilginç komşularının annesiyle olan bağlantısı üzerine komik, zaman zaman ise üzücü dialoglarından oluşuyor. Hikaye'nin ana iki olayını Oliver'ın ailesi ve aşık olduğu kız oluşturuyor. Bunun üzerinden şekillenen ancak olağan filmlerin aksine araya çok güzel detayların sıkıştırılmış olduğu Submarine birçok yönüyle benzerlerinden ayrılmakta.
Benim en çok hoşuma giden şeylerden biri de 15 yaşına dönüp ergenliğimdeki hisleri hatırlamak oldu. Özellikle okulda geçen sahneler çok komikti. Oliver Tate karakterini canlandıran genç oyuncunun hakkını vermemek olmaz. Kesinlikle ilerisi için umut vaat eden bir tip. Bu arada filmin soundtrackleri de bir harika. Filmin ilk yarısında yani Oliver'ın hayatı kısmen yolunda giderken filmin arka yüzünde çalan şarkılar kamera çekimleri, renkler, dekorlar da ona göre şekillenmiş aksine 2. yarısınde ise işler tersine dönmeye başlıyor ve müzikler, renkler de buna ayak uydurmaya başlıyor.
İlginç çekim teknikleri ile olayların akışına kendinizi kaptırıyorsunuz ve bir bakıyorsunuz ki film bitmiş. Ben izlerken çok eğlendim. Hafta sonu biterken ne izlesek de haftaya güzel başlasak diyenleriniz için harika bir seçim olacaktır.
İmdb puanı 7,2 olan Submarine filmine ben de 7,5 puan verdim.
İyi seyirler. :)

Trailer;



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Firefly Lane övmek için geri dönmüş olabilir miyim?

Açtım beyaz bir sayfa başladım yazmaya. Seni çok özledim canım blog. Bu yazı nasıl başlar neye evrilir bilmiyorum. Tam şu anda geçen hafta b...